kies onderwerp

Veelgestelde vragen

Welkom op dé FAQ pagina van WoonLease. Hier vind je de antwoorden op al je vragen. We begrijpen dat er bij leasen veel vragen zijn, we proberen daarom zo veel mogelijk antwoorden te geven. Mocht er iets toch niet tussenstaan, dan kan je ons altijd bellen tussen 09.00 en 17.00!

leasen

Hoe werkt lease?
Het aanvragen van je lease is binnen 3 minuten geregeld! Zodra je je nieuwe interieur hebt samengesteld, nemen we binnen 24 uur contact met je op om alles door te nemen en eventueel gelijk een leverdatum af te spreken. Vervolgens ga je voor 3 of 5 jaar een lease contract aan. Tijdens de looptijd van dit contract geniet je van 100% service en 5 jaar woongarantie. Na afloop van je contract zijn er 3 opties: afkopen van je meubelen, inruilen en een nieuw contract afsluiten of je meubelen helemaal gratis op laten halen!
Zijn er bijkomende kosten?
Ja, slechts €39,95 opstartkosten maar verder €0,00 bijkomende kosten. Slechts een vast, laag maandbedrag zonder verassingen. Alle genoemde maandprijzen zijn incl. BTW. Je meubelen worden gratis geleverd, naar boven gesjouwd en gemonteerd.
Waarom moet ik mijn gegevens invullen?
Nadat je je gegevens hebt ingevuld en verstuurd heb je nog niks besteld. Dit gebeurd pas als je het contract hebt ondertekend. Wij nemen binnen 24 uur telefonisch contact met je op om alles nog 1x door te nemen. Vervolgens sturen wij het contract op, en na ondertekening plannen we samen met jou een leverdatum in. Wij gebruiken je gegevens dus enkel om je contract op te maken, contact met je op te nemen en de meubelen af te leveren.
Kan ik nog annuleren?
Na het versturen van je gegevens, nemen wij binnen 24 uur telefonisch contact met je op. Wil je toch nog iets wijzigen, of ergens vanaf zien? Geen probleem! Pas na het ondertekenen van je contract is je bestelling geplaatst.
Hoe werkt het betalen van mijn maandtermijnen?
Geen zorgen! Je betaald pas de eerste maandtermijn nadat je meubels zijn geleverd! Je leasetermijn wordt automatisch afgeschreven van het door jou opgegeven rekeningnummer.
Hoe lang duurt de leaseperiode?
De lease periode duurt 60 maanden. Zo weten wij zeker dat we je 100% WoonGarantie kunnen geven.
Wat gebeurd er na de leaseperiode?
Je leven veranderd, en je interieur moet met je meeveranderen. Maar, we begrijpen ook wel dat je gehecht kan raken aan je zachte bed, of luxe hoekbank. Je kan daarom je meubelen aan het einde van het contract overnemen voor de restwaarde. Dit is meestal tussen 5%-15% van de nieuwwaarde. Hierna zijn ze helemaal van jou. Je kunt er ook voor kiezen om je meubelen gratis op te laten halen, en een nieuw interieur uit te kiezen! Dat kan bij ons, maar dat hoeft natuurlijk niet.
Met wie sluit ik een overeenkomst?
U sluit een overeenkomst met onze partner Elbuco B.V. zij bieden al vijftig jaar high service leaseconcepten. Geen nieuwkomer dus. Maar een bedrijf dat zich door de jaren heen heeft bewezen. Dat kan alleen door veel trouwe klanten, trouwe collega’s en trouwe partners.

bezorgen

Hoe lang is de bezorgtijd?

De bezorgtijd verschilt per artikel. De meeste boxsprings kunnen wij binnen 1-2 weken bij u thuis afleveren. Zodra je je interieur samen hebt gesteld, nemen wij binnen 24 uur contact met je op om een leverdatum af te spreken. De levertijd op de onze banken is +/- 8-10 weken. Dit komt omdat onze banken, speciaal voor jou, met de hand worden gemaakt.

Ik woon niet op de eerste verdieping. Moet ik zelf sjouwen?

Zeker niet! Onze bezorgers zijn gezond en beresterk! Ze sjouwen dus graag jouw nieuwe meubelen naar boven. Dat doen ze zelfs tot de 3e verdieping! En: ze nemen ook al het verpakkingsmateriaal mee.

Door wie wordt mijn bestelling bezorgd?

Zodra wij telefonisch met jou een leverdatum hebben ingepland, komen wij je nieuwe meubelen gratis bezorgen en installeren. Dit doen wij volgens onze 'white glove policy'. Hierdoor kunnen wij een nette levering garanderen. De levering wordt uitgevoerd door onze partner.

Hoe werkt de bezorging?

Zodra de meubelen klaar staan, plannen wij met jou de leverdatum in. Op de afgesproken datum komen wij de meubelen gratis bezorgen, naar boven sjouwen en installeren. Zo weten wij zeker dat je dezelfde avond nog van je nieuwe meubelen kan genieten!

garantie

Hoe lang krijg ik garantie

Bi WoonLease krijg je op bijna elk artikel 5 jaar WoonGarantie. Dit houdt in dat we ervoor zorgen dat jij gedurende je contract 100% zorgeloos woont. Gaat er iets kapot binnen de garantie? Geen zorgen, wij regelen gratis vervanging of reparatie. Dát is de WoonGarantie, van WoonLease.

Wat houdt de WoonGarantie in?

Bij WoonLease ontvang je 100% WoonGarantie. Hierdoor heb je 100% garantie, en 0% zorgen. Je ontvangt deze garantie als er meubelen kapot gaan binnen de garantie. Neem dan contact op met onze klantenservice!

Wat doe ik bij schade?

Heb je schade? Dat is erg vervelend! Neem in dit geval contact op met ons (085 029 03 99), of met Elbuco (088 712 9090). Geen zorgen: wij zullen ervoor zorgen dat het direct wordt opgelost.

Ik heb een klacht. Wat nu?

Je kunt je klacht indienen via klantenservice@woon-lease.nl. Wij nemen uw klacht meteen in behandeling en reageren binnen 2 werkdagen op uw klacht.

Herroepingsrecht (Annuleren)

Het herroepingstermijn geldt vanaf het moment van ondertekenen. Hierna heb je nog 14 dagen om je te bedenken. Het herroepingsrecht verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je de offerte hebt geaccepteerd. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen.

over ons

Wie is WoonLease?

WoonLease is de servicegerichte en circulaire online meubel-lease winkel. Bij WoonLease geloven we in gebruik in plaats van bezit. Dit is beter voor je portemonnee, en voor het milieu.

Hoe kan ik contact met jullie opnemen?

Dat kan via meerdere wegen: telefoon (088 0020 688) of mail (klantenservice@woon-lease.nl!). Wij proberen altijd binnen enkele uren te antwoorden!