kies onderwerp

Veelgestelde vragen

Welkom op dé FAQ pagina van WoonLease. Hier vind je de antwoorden op al je vragen. We begrijpen dat er bij leasen veel vragen zijn, we proberen daarom zo veel mogelijk antwoorden te geven. Mocht er iets toch niet tussenstaan, dan kan je ons altijd bellen tussen 09.00 en 17.00!

leasen

Hoe werkt lease?
Het aanvragen van je lease is eenvoudig en snel geregeld binnen 3 minuten! Na het samenstellen van je nieuwe interieur toetsen we je aanvraag zorgvuldig. Afhankelijk van deze toetsing nemen we binnen 24 uur contact met je op om je aanvraag te bespreken, eventuele vragen te beantwoorden, en indien alles in orde is, mogelijk direct een leverdatum af te spreken. Is je aanvraag direct in orde, dan krijg je meteen je leasecontract toegestuurd. Je gaat vervolgens een leasecontract aan voor 5 jaar, waarbij je gedurende de hele looptijd geniet van 100% service en een woongarantie van 5 jaar. Aan het einde van je contract heb je drie opties: inruilen en een nieuw contract afsluiten, je meubelen kosteloos laten ophalen, of informeer naar de mogelijkheid om je meubelen over te kopen.
Zijn er bijkomende kosten?
Afhankelijk van de beoordeling van je aanvraag kan het zijn dat er een start fee in rekening wordt gebracht. We informeren je hierover en verstrekken alle benodigde details voor de betaling indien nodig.
Waarom moet ik mijn gegevens invullen?
Nadat je je gegevens hebt ingevuld en verstuurd heb je nog niks besteld. Dit gebeurd pas als je het contract hebt ondertekend. Wij nemen binnen 24 uur telefonisch contact met je op om alles nog 1x door te nemen. Vervolgens sturen wij het contract op, en na ondertekening plannen we samen met jou een leverdatum in. Wij gebruiken je gegevens dus enkel om je contract op te maken, contact met je op te nemen en de meubelen af te leveren.
Kan ik nog annuleren?
Na het versturen van je gegevens, nemen wij binnen 24 uur telefonisch contact met je op. Wil je toch nog iets wijzigen, of ergens vanaf zien? Geen probleem! Pas na het ondertekenen van je contract is je bestelling geplaatst.
Hoe werkt het betalen van mijn maandtermijnen?
Geen zorgen! Je betaald pas de eerste maandtermijn nadat je meubels zijn geleverd! Je leasetermijn wordt automatisch afgeschreven van het door jou opgegeven rekeningnummer.
Hoe lang duurt de leaseperiode?
De lease periode duurt 60 maanden. Zo weten wij zeker dat we je 100% WoonGarantie kunnen geven.
Wat gebeurd er na de leaseperiode?
Je leven veranderd, en je interieur moet met je meeveranderen. Maar, we begrijpen ook wel dat je gehecht kan raken aan je zachte bed, of luxe hoekbank. Je kan daarom je meubelen aan het einde van het contract overnemen voor de restwaarde. Dit is meestal tussen 5%-15% van de nieuwwaarde. Hierna zijn ze helemaal van jou. Je kunt er ook voor kiezen om je meubelen gratis op te laten halen, en een nieuw interieur uit te kiezen! Dat kan bij ons, maar dat hoeft natuurlijk niet.
Met wie sluit ik een overeenkomst?
U sluit een overeenkomst met onze partner Elbuco B.V. zij bieden al vijftig jaar high service leaseconcepten. Geen nieuwkomer dus. Maar een bedrijf dat zich door de jaren heen heeft bewezen. Dat kan alleen door veel trouwe klanten, trouwe collega’s en trouwe partners.

bezorgen

Hoe lang is de bezorgtijd?

De bezorgtijd verschilt per artikel. De meeste boxsprings kunnen wij binnen 1-2 weken bij u thuis afleveren. Zodra je je interieur samen hebt gesteld, nemen wij binnen 24 uur contact met je op om een leverdatum af te spreken. De levertijd op de onze banken is +/- 8-10 weken. Dit komt omdat onze banken, speciaal voor jou, met de hand worden gemaakt.

Ik woon niet op de eerste verdieping. Moet ik zelf sjouwen?

Zeker niet! Onze bezorgers zijn gezond en beresterk! Ze sjouwen dus graag jouw nieuwe meubelen naar boven. Dat doen ze zelfs tot de 3e verdieping! En: ze nemen ook al het verpakkingsmateriaal mee.

Door wie wordt mijn bestelling bezorgd?

Zodra wij telefonisch met jou een leverdatum hebben ingepland, komen wij je nieuwe meubelen gratis bezorgen en installeren. Dit doen wij volgens onze 'white glove policy'. Hierdoor kunnen wij een nette levering garanderen. De levering wordt uitgevoerd door onze partner.

Hoe werkt de bezorging?

Zodra de meubelen klaar staan, plannen wij met jou de leverdatum in. Op de afgesproken datum komen wij de meubelen gratis bezorgen, naar boven sjouwen en installeren. Zo weten wij zeker dat je dezelfde avond nog van je nieuwe meubelen kan genieten!

garantie

Hoe lang krijg ik garantie

Bij Woon-Lease krijgt de klant krijgt gedurende de looptijd servicegarantie. Dit houdt in dat we ervoor zorgen dat jij gedurende je contract 100% zorgeloos woont. Gaat er iets kapot binnen de garantie? Geen zorgen, wij regelen gratis vervanging of reparatie. Dát is de WoonGarantie, van Woon-Lease.

Wat houdt de WoonGarantie in?

Bij WoonLease ontvang je 100% WoonGarantie. Hierdoor heb je 100% garantie, en 0% zorgen. Je ontvangt deze garantie als er meubelen kapot gaan binnen de garantie. Neem dan contact op met onze klantenservice!

Wat doe ik bij schade?

Heb je schade? Dat is erg vervelend! Neem in dit geval contact op met ons (085 029 03 99), of met Elbuco (088 712 9090). Geen zorgen: wij zullen ervoor zorgen dat het direct wordt opgelost.

Ik heb een klacht. Wat nu?

Je kunt je klacht indienen via klantenservice@woon-lease.nl. Wij nemen uw klacht meteen in behandeling en reageren binnen 2 werkdagen op uw klacht.

Herroepingsrecht (Annuleren)

Het herroepingstermijn start vanaf het moment dat je de overeenkomst ondertekent. Vanaf dat moment heb je 14 dagen de tijd om je te bedenken. Het herroepingsrecht eindigt 14 dagen na de dag waarop je de overeenkomst hebt geaccepteerd. Om gebruik te maken van je herroepingsrecht, dien je ons door middel van een eenduidige verklaring (zoals schriftelijk per post, fax, of e-mail) te informeren dat je de overeenkomst wenst te herroepen.

over ons

Wie is WoonLease?

WoonLease is de servicegerichte en circulaire online meubel-lease winkel. Bij WoonLease geloven we in gebruik in plaats van bezit. Dit is beter voor je portemonnee, en voor het milieu.

Hoe kan ik contact met jullie opnemen?

Dat kan via meerdere wegen: telefoon (085 029 03 99) of mail (klantenservice@woon-lease.nl). Wij proberen altijd binnen enkele uren te antwoorden!