kies onderwerp

Veelgestelde vragen

Welkom op dé FAQ pagina van WoonLease. Hier vind je de antwoorden op al je vragen. We begrijpen dat er bij leasen veel vragen zijn, we proberen daarom zo veel mogelijk antwoorden te geven. Mocht er iets toch niet tussenstaan, dan kan je ons altijd bellen tussen 09.00 en 17.00!

leasen

Hoe werkt lease?
Het aanvragen van je lease is binnen 3 minuten geregeld! Zodra je je nieuwe interieur hebt samengesteld, nemen we binnen 24 uur contact met je op om alles door te nemen en eventueel gelijk een leverdatum af te spreken. Vervolgens ga je voor 3 of 5 jaar een lease contract aan. Tijdens de looptijd van dit contract geniet je van 100% service en 5 jaar woongarantie. Na afloop van je contract zijn er 3 opties: afkopen van je meubelen, inruilen en een nieuw contract afsluiten of je meubelen helemaal gratis op laten halen!
Zijn er bijkomende kosten?
Nee! €0,00 aanschaf en €0,00 bijkomende kosten. Slechts een vast, laag maandbedrag zonder verassingen. Je meubelen worden gratis geleverd, naar boven gesjouwd en gemonteerd.
Waarom moet ik mijn gegevens invullen?
Nadat je je gegevens hebt ingevuld en verstuurd heb je nog niks besteld. Dit gebeurd pas als je het contract hebt ondertekend. Wij nemen binnen 24 uur telefonisch contact met je op om alles nog 1x door te nemen. Vervolgens sturen wij het contract op, en na ondertekening plannen we samen met jou een leverdatum in. Wij gebruiken je gegevens dus enkel om je contract op te maken, contact met je op te nemen en de meubelen af te leveren.
Kan ik nog annuleren?
Na het versturen van je gegevens, nemen wij binnen 24 uur telefonisch contact met je op. Wil je toch nog iets wijzigen, of ergens vanaf zien? Geen probleem! Pas na het ondertekenen van je contract is je bestelling geplaatst.
Hoe werkt het betalen van mijn maandtermijnen?
Je leasetermijn wordt automatisch afgeschreven van het door jou opgegeven rekeningnummer. Lukt het een keer niet op je maandtermijn te betalen? Dan kan je deze achteraf gemakkelijk via iDeal betalen.
Hoe lang duurt de leaseperiode?
De lease periode duurt 3 of 5 jaar. Zo weten wij zeker dat we je 100% WoonGarantie kunnen geven.
Wat gebeurd er na de leaseperiode?
Je leven veranderd, en je interieur moet met je meeveranderen. Maar, we begrijpen ook wel dat je gehecht kan raken aan je zachte bed, of luxe hoekbank. Je kan daarom je meubelen aan het einde van het contract overnemen voor de restwaarde. Dit is meestal tussen 5%-15% van de nieuwwaarde. Hierna zijn ze helemaal van jou. Je kunt er ook voor kiezen om je meubelen gratis op te laten halen, en een nieuw interieur uit te kiezen! Dat kan bij ons, maar dat hoeft natuurlijk niet.

bezorgen

Hoe lang is de bezorgtijd?

De bezorgtijd verschilt per artikel. De meeste stoelen, eettafels en boxsprings kunnen wij binnen 1-2 weken bij u thuis afleveren. Zodra je je interieur samen hebt gesteld, nemen wij binnen 24 uur contact met je op om een leverdatum af te spreken. De levertijd op de onze banken is +/- 4-6 weken. Dit komt omdat onze banken speciaal voor jou, met de hand worden gemaakt.

Ik woon niet op de eerste verdieping. Moet ik zelf sjouwen?

Zeker niet! Onze bezorgers zijn gezond en beresterk! Ze sjouwen dus graag jouw nieuwe meubelen naar boven. Dat doen ze zelfs tot de 3e verdieping! En: ze nemen ook al het verpakkingsmateriaal mee.

Door wie wordt mijn bestelling bezorgd?

Zodra wij telefonisch met jou een leverdatum hebben ingepland, komen wij je nieuwe meubelen gratis bezorgen en installeren. Dit doen wij volgens onze 'white glove policy'. Hierdoor kunnen wij een nette levering garanderen. De levering wordt uitgevoerd door ons, of door onze partner JP Haarlem.

Hoe werkt de bezorging?

Zodra de meubelen klaar staan, plannen wij met jou de leverdatum in. Op de afgesproken datum komen wij de meubelen gratis bezorgen, naar bouwen sjouwen en installeren. Zo weten wij zeker dat je dezelfde avond nog van je nieuwe meubelen kan genieten!

garantie

Hoe lang krijg ik garantie

Bi WoonLease krijg je op bijna elk artikel 5 jaar WoonGarantie. Dit houdt in dat we ervoor zorgen dat jij gedurende je contract 100% zorgeloos woont. Gaat er iets kapot binnen de garantie? Geen zorgen, wij regelen gratis vervanging of reparatie. Ligt je matras niet lekker? Dan ontvang je gratis een nieuwe! Dát is de WoonGarantie, van WoonLease.

Wat houdt de WoonGarantie in?

Bij WoonLease ontvang je 100% WoonGarantie. Hierdoor heb je 100% garantie, en 0% zorgen. Je ontvangt deze garantie als er meubelen kapot gaan binnen de garantie, of als je niet lekker ligt op je geleasde boxspring. Maar er zijn ook uitzonderingen. Zo geven wij geen garantie op: scheuren in bekleding, vlekken, kringen op houten tafels, etc. Wel geven wij garantie op: doorgezakte poten, kapotte vering, kapotte leuningen, etc. Bekijk onze algemene voorwaarden voor meer informatie. Kom je er niet uit? Neem dan contact op met onze klantenservice!

Wat doe ik bij schade?

Heb je schade? Dat is erg vervelend! Neem in dit geval contact op met ons (088 0020 699), of met Elbuco (088 712 9090). Geen zorgen: wij zullen ervoor zorgen dat het direct wordt opgelost.

over ons

Wie is WoonLease?

WoonLease is de servicegerichte en circulaire online meubel-lease winkel. Bij WoonLease geloven we in gebruik in plaats van bezit. Dit is beter voor je portemonnee, en voor het milieu.

Hoe kan ik contact met jullie opnemen?

Dat kan via meerdere wegen: telefoon (088 0020 688), Whatsapp (+ 31 6 21 27 47 13), Facebook (@woonlease) of mail (support@woonvoordeel.nl!). Wij proberen altijd binnen enkele uren te antwoorden!